Erasmus+, KA210, TECHNODICTION, 2024-2-PL01-KA210-SCH-000285219
E-mail: colegiuleconomicvl@yahoo.com, Tel: (+40) 350 / 800 914, Calea lui Traian Nr. 91, Râmnicu Vâlcea, jud. Vâlcea
Erasmus+, KA210, TECHNODICTION, 2024-2-PL01-KA210-SCH-000285219
Erasmus+, KA210, TECHNODICTION, 2024-2-PL01-KA210-SCH-000285219
Titlul proiectului: TECHNODICTION
Număr de referință: 2024-2-PL01-KA210-SCH-000285219
Parteneri:
Ø V Liceum Ogólnokształcące im. Jana III Sobieskiego w Białymstoku (Polonia) – școală coordonatoare
Ø GAZIANTEP SAHINBEY TOBB FEN LISESI (Turcia)
Ø Colegiul Economic Rm. Vâlcea (România)
Obiectivele proiectului: Ne propunem să creăm o mișcare globală pentru a crește gradul de conștientizare a elevilor de liceu cu privire la dependența de tehnologie și pentru a promova un viitor digital responsabil și conștient prin activități comune.
· Înțelegerea și abordarea dependenței de tehnologie - elevii vor dezvolta o strategie de reducere a dependenței de tehnologie prin cercetare, ateliere și discuții asupra acesteia
· Dezvoltarea de practici responsabile de utilizare a tehnologiei
· Impact psihologic și sociologic - reducerea timpului zilnic de expunere la ecrane și creșterea gradului de interacțiune față în față
· Gândirea critică și schimbarea comportamentului – elevii vor analiza efectele dependenței de tehnologie prin sondaje, discuții și activități fără tehnologie
· Înțelegerea și colaborarea culturală: încurajarea colaborării interculturale prin promovarea diversității, toleranței și valorizarea perspectivelor diverse.
· Învățare interdisciplinară - Integrarea psihologiei, sociologiei, tehnologiei și științelor sănătății pentru o înțelegere cuprinzătoare a dependenței de tehnologie, încurajând analiza critică și utilizarea responsabilă a tehnologiei.
· Dezvoltarea competențelor lingvistice: abilitățile de limba engleză ale elevilor se vor îmbunătăți prin colaborarea transfrontalieră în activitățile proiectului, îmbunătățindu-se comunicarea.
Activități: 3 activități transnaționale de învățare în care vor fi implicați câte 6 elevi și 2 profesori(Polonia, Turcia, România), 2 activități de învățare virtuale pentru elevi(online), 1 reuniune de proiect (Polonia), 3 reuniuni de proiect virtuale pentru persoanele de contact(online), 3 reuniuni de proiect virtuale pentru echipele de implementare(online)
Bugetul alocat Colegiului Economic: 19267 euro
TECHNODICTION - Prima activitate transnațională de învățare – Bialystok, Polonia, 26 - 30 mai 2025
Participanți : 6 elevi și 2 profesori
Activități :
- Activități de spargere a gheții
- Prezentări ale țărilor și școlilor partenere
- Activitate de brainstorming despre dependența de tehnologie
- Pregătirea de postere, infografice despre dependența de tehnologie
- Concurs de scriere de sloganuri
- Drama - jocuri de rol
- Empathy game
- Activități conduse de un expert de la Universitatea Gaziantep pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la dependența de tehnologie în rândul elevilor
- Participarea elevilor la lecții în școala gazdă și observarea modului în care este utilizată tehnologia în sala de clasă
- Activități în afara școlii - fără telefoane sau computere – vizită de studiu la Pădurea Białowieża, clasificată ca loc în Patrimoniul Mondial UNESCO și ca rezervație a biosferei, una dintre ultimele și cele mai mari rămășițe din imensele păduri virgine care odinioară acopereau Câmpia Europeană.
- Seminar susținut de un expert în dependența de tehnologie
- Tur cultural al orașului Bialystok.
Activități transnaționale ale proiectului Erasmus+, TECHNODICTION la Gaziantep, Turcia ( 27– 31 octombrie 2025)
În perioada 27–31 octombrie 2025, un grup format din 6 elevi și 2 profesori din cadrul Colegiului Economic a participat la activitățile transnaționale ale proiectului Erasmus+, TECHNODICTION, 2024-2-PL01-KA210-SCH-000285219, organizate de partenerul TOBB Fen Lisesi din Gaziantep, Turcia. Mobilitatea a reunit participanți din Turcia, Polonia și România, oferind un cadru multicultural de învățare, colaborare și descoperire.
Obiectivul principal al activităților a fost promovarea unor modalități atractive și sănătoase de petrecere a timpului, fără implicarea tehnologiei. Prin jocuri, ateliere creative și experiențe culturale directe, participanții au descoperit alternative plăcute și educative la utilizarea excesivă a dispozitivelor digitale, contribuind astfel la reducerea dependenței de tehnologie.
Prin astfel de activități, tinerii au învățat cum pot dezvolta relații autentice, empatie și spirit de echipă în contexte non-digitale. Ei au înțeles că echilibrul între lumea digitală și cea reală este esențial pentru o dezvoltare armonioasă.
Săptămâna a început cu o serie de ice-breaking activities, menite să-i ajute pe elevi să se cunoască mai bine și să depășească barierele lingvistice. Atmosfera prietenoasă și entuziasmul comun au creat premisele unei colaborări eficiente între participanți. Fiecare echipă și-a prezentat țara, școala și orașul de proveniență, oferind o perspectivă diversă asupra specificului cultural, tradițiilor și valorilor fiecărei comunități. Aceste momente au stimulat curiozitatea și respectul reciproc între tineri.
Agenda a inclus numeroase activități menite să dezvolte competențele lingvistice, spiritul de echipă și creativitatea:
Taboo game – un exercițiu interactiv pentru exersarea comunicării în limba engleză;
Story writing workshop – atelier dedicat scrierii creative, unde elevii au conceput povești originale în echipe internaționale;
Drama activity – punerea în scenă a scenariilor create, activitate ce a stimulat expresivitatea și colaborarea;
Bookmark making workshop – atelier artistic în care participanții au realizat semne de carte personalizate, combinând simboluri culturale și elemente de design.
Programul a inclus și o serie de vizite culturale menite să familiarizeze participanții cu istoria și tradițiile orașului Gaziantep:
Millet Mosque, Panorama Museum și Zeugma Mosaic Museum, unde participanții au descoperit frumusețea artei și a patrimoniului local;
o incursiune în trecut prin centrul vechi al orașului (Old Town) și Bazar, admirând arhitectura tradițională și meșteșugurile locale;
experiențe inedite în cadrul Șahinbey Municipality Traditional Sports Centre, unde au fost prezentate sporturi și activități recreative locale.
o vizită de studiu la Rumkale și Halfeti, experiență spectaculoasă care le-a oferit participanților ocazia de a admira peisaje impresionante și de a afla poveștile fascinante ale locurilor scufundate parțial în apele Eufratului.
Elevii și profesorii au avut de asemenea ocazia să participe la ore de curs în cadrul TOBB Fen Lisesi, observând metodele de predare, dinamica elevilor și organizarea sistemului educațional turcesc.
Săptămâna petrecută la Gaziantep a fost o experiență de neuitat, plină de învățare, descoperire și prietenii internaționale.
Proiectul Erasmus+ TECHNODICTION continuă astfel să ofere tinerilor oportunități valoroase de formare personală și interculturală, pregătindu-i pentru o lume diversă și interconectată.